قطعات کرکره برقی

قطعات کرکره برقی

در مقاله قبلی به نصب کرکره برقی اشاره کردیم و توضیحاتی در مورد آن ارائه دادیم و طبق قولی که دادیم در این مقاله به قطعات کرکره برقی میپردازیم و در برای قسمت های مختلف کرکره برقی توضیحاتی را ارائه میدهیم .

 

اشنایی با قسمت های مختلف کرکره برقی کمک زیادی به شما میکند تا بتوانید در نگه داری آن آسان تر عمل کنید و همچنین در موارد اشکال و خرابی کرکره برقی بتوانید مشکل را پیدا کنید و در پی رفع مشکل برآیید .

 

قطعات کرکره برقی

در مواقعی که شما با امداددرب تماس بگیرید امداددرب برای رفع مشکل شما ابتدا مشکل را پیدا میکند

و سپس برای تعمیر کرکره برقی شما قطعات کرکره برقی را به صورت مستقیم تهیه میکند

و به رفع مشکل و تعمیر قطعات خراب شده می پردازد

که همین تهیه مستقیم قطعات باعث شده تا بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه کند .

همانطور که همه میدانیم دو قطعه اصلی کرکره برقی موتور کرکره برقی و سپس تیغه های کرکره برقی میباشد و بعد از این دو قطعه اصلی قطعات دیگری نیز موجود میباشد که نیاز هست با آنها آشنایی داشته باشیم .

امداد درب متخصص تعمیر کرکره پارکینگ در کرج و تهران میباشد .

 

قطعات درب کرکره ای برقی

قطعات کرکره برقی

ابتدا به صورت لیست به قطعات اشاره میکنیم :

موتور

کاور

تیغه

UPS

شفت

اندی کپ

صفحه

ریموت

رسیور

ریل

مویی

موتور کرکره برقی

همان گونه که بسیار در مقالاتی به آن اشاره شد دو موتوری که بیشترین کاربرد را دارد ، موتور توبلار و موتور ساید زنجیری میباشد که هر کدام از این دو نوع موتور دارای توان های متفاوتی هستند و برای مصارف گوناگونی کاربرد دارند به این صورت که موتور توبلار برای موارد خانگی و تیغه کرکره هایی باوزن پایین و موتور ساید زنجیری برای مصارف صنعتی و کرکره هایی با ابعاد و وزن های بالاتر مورد استفاده قرار میگیرد .

کاور موتور

برای محافظت از غبار و ضربه و خیلی موارد دیگر یک محافظی روی موتور که از جنس فلز است قرار میگیرد که به نام کاور شناخته میشود و معمولا موتور داخل نصن میشود و کاور روی آن قرار میگیرد .

تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره برقی از بخش هایی است که میتوان باتوجه به ظاهر ساختمان مدل ها و رنگ های گوناگونی را برای آن انتخاب نمود و همچنین تیغه ها در انواع و کیفیت های مختلفی موجود میباشد که درجه امنیت و مقاومت آن متفاوت است که باتوجه به اهمیت مکان مورد نظر از تیغه های مربوط به آن مکان استفاده میشود .

UPS

از قطعات دیگر قطعات کرکره برقی UPS است . در واقع وقتی برق قطع میشود UPS به کمک می آید که از باطری ای که درون آن قرار دارد کمک میگیرد و درب را باز و بسته میکند و مشکل را در زمان قطع برق حل میکند که این مورد اختیاری است .

لوله و شفت

وقتی کرکره بالا پایین میرود در واقع روی شفت قرار میگیرد که به این صورت است که موتور شفت را به حرکت در میاورد و تیغه روی شفت حرکت کرده و بالا پایین میرود و عمل باز و بسته شدن درب صورت میگیرد . شفت ها نیز باتوجه به موتور متفاوت است و برای موتور توبلار و موتور ساید شفت های متفاوتی موجود است و همچنین دو نوع شفت در بازار موجود است ، شفت هشت ضلعی و شفت دایره ای .

 

اندی کپ

برای متصل کردن یاتاقان به شفت از قطعه استفاده میشود که به نام اندی کپ است و در واقع اندی کپ بین این شفت و یاتاقان قرار میگیرد .

صفحه

قطعی ای از جنس فلز که برای نگه داشتن شفت بالای دو طرف کرکره برقی نصب میشود را صفحه و پلیت کرکره برقی می نامند .

ریموت

از قطعات کرکره برقی دیگر ریموت نیز وظیفه فرستادن سیگنال و دستور های مورد نیاز مانند باز و بسته شدن به رسیور را دارد تا در فاصله دور بتوان بدون نیاز به پیاده شدن از خودرو درب را باز و بسته نمود .

رسیور

رسیور و دریافت کننده برای دریافت سیگنال هایی است که از طرف ریموت می آید و برای برقراری ارتباط آن با کرکره برقی است تا سیگنال های باز و بسته شدن را به کرکره منتقل کند و رسیور با توجه به امنیت در داخل نصب میشود تا نتوان آن را دستکاری کرد .

 

ریل

ریل کرکره برقی از جنس پروفیل میباشد و به شکل U انگلیسی میباشد و در دوطرف کرکره برقی قرار میگرد تا تیغه ها در داخل آنها باز و بسته شوند این پروفیل از جنس های فولادی و آلومینیومی میباشد که بهتر است برای بالابردن عمر آن از جنس فولادی استفاده شود .

مویی

از قطعات کرکره برقی مویی برای جلوگیری از سر و صدا تیغه ها درون ریل قرار داده میشود و باعث میشود که عمر ریل بالا رود .

 

قطعات کرکره برقی

شماره تماس مستقیم با امداد درب :

09128501869

09128501896

در زیر کلیپی از معرفی قطعات میتوانید مشاهده کنید :

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید